Przeskocz do treści

Delta mi!

  1. obrazek

    Rys. 1 Przykładowa Hydra.

    Rys. 1 Przykładowa Hydra.

    Logika

    Jak radzić sobie z Hydrą?

    Drodzy Poszukiwacze Przygód, witam Was na kolejnym szkoleniu. Dzisiaj nauczymy się jak rozpoznawać, znajdować i radzić sobie w boju z Hydrą. Hydry to paskudne stworzenia, zamieszkujące świat grafów. Niech Was nie zmyli rysunek obok. Zobaczcie, jak przerażająco on wygląda. Hydry to bestie, które tylko upodobniają się do drzew, aby Was zmylić! Tam, gdzie niektórzy z Was dostrzegają korzeń, znajduje się tułów bestii. Tam, gdzie wydają się być liście, są głowy naszego stwora. Krawędzie to szyje, a wierzchołki wewnętrzne to zgięcia.

  2. Informatyka

    Ciekawe rodzaje błędów programistycznych

    Mówi się, że nie ma ludzi nieomylnych. Zgubiony minus w równaniu może doprowadzić do szału niejednego matematyka czy fizyka. Podobnie jak zgubiony średnik, znak równości czy inna literówka potrafi sprawić, że informatycy poświęcają pisaniu programu więcej czasu, niż mieli zamiar. Dziś chciałbym porozmawiać o błędach w programowaniu. Ale nie takich zwykłych. W niniejszym artykule przedstawię kilka kategorii błędów, które zdarzają się bardzo rzadko, ale gdy już się zdarzą, wprawiają w zdumienie nawet doświadczonych programistów.

  3. Informatyka

    Pamięć cache w praktyce

    Abstrakcja (czyli uproszczenie) jest w informatyce wszechobecna. Mając jakiś obiekt, wiemy zazwyczaj, co powinniśmy mu wprowadzić na wejście i czego spodziewać się na wyjściu. Takie informacje nas już w zupełności satysfakcjonują. Możemy używać tego obiektu, stroniąc od szczegółów jego budowy. I tak, tworząc procesor, możemy pominąć to, z czego są zbudowane bramki logiczne. Projektując system operacyjny, nie musimy przejmować się szczegółami budowy procesora, a pisząc zwykły program, nie wnikamy w szczegóły działania systemów operacyjnych. Oczywiście, takie podejście ma mnóstwo zalet. Ma też jednak pewną wadę.